check!

I måndags hade jag två tentor. Den första var en muntlig tenta som jag klarade! Och den andra var en praktisk tenta i kontrakturprofylax som jag också blev godkänd på! Check på dom! Första tentan var på skolan och den praktiska var på södersjukhuset. Jag och några andra gick från skolan till södersjukhuset, tog ca 45 minuter. Vädret var helt underbart! Vi satt oss i solen vid vattnet och njöt innan det var dags för den praktiska. 
På kvällen pluggade jag i 4 timmar. 
 
Idag var jag ledig från skolan. Passade på att fotograferas på karolinska för ett nytt e-tjänstekort. När det ska förnyas så vet man att man har jobbat där många år haha. 
Efter det blev jag upphämtad av mamma och Molly, vi åkte till ulriksdals slottsträdgård och gick en promenad nere vid vattnet. 
Ikväll har jag lagat vegetarisk köttfärssås, blev otroligt gott! Och nu har jag pluggat i 5 timmar. Fingrarna gör riktigt ont, går inte att hålla i pennan längre. 
Jag skriver allt för hand den här gången eftersom det är så många grejer som man behöver rita. Så både skriva och rita i 5 timmar sliter på fingrarna. Nu har jag inte så mycket kvar, men det värsta är kvar. Rita ut ett skelett och skriva ut alla delarna på "svenska" och latin. Och sen rita upp alla muskler och även där skriva både "svenska" och latin. Jösses alltså. 
 
På lördag smäller det, skriftlig tenta i 3 timmar på skelettet, muskler, urinvägar och njurar. 
Är ledig resten av veckan till lördag. På torsdag ska jag äntligen slinga och klippa håret. Förutom det så ska jag bara plugga. Jag måste verkligen det om jag ska kunna få in allt innan lördag. Orkar inte faila på ännu en skriftlig tenta. 
 
Mitt allt! Efter den här tentan ska jag lägga all min lediga tid på Molly, saknar ihjäl mig efter henne! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0