Flytt av förlossningen

I söndags flyttade förlossningen äntligen till NKS efter 2 år av gående i kullverten mellan gamla och nya karolinska. Dags att lära sig nya arbetssätt och hitta allt på förlossningen. Nu är det alltid en uska och en syrra som springer ner till förlossningen. Jag hade akut usk telefonen första natten. Väldigt nervöst men samtidigt ville jag att det skulle larma så man får känna på lite hur det känns. Och det gjorde det!
Hoppade till när telefonen larmade, jag sprang och fick upp akuthissen medan syrran hämtade läkemedelsväskan. Fort ner till förlossningen och in på förlossningsrummet där mamman föder.. Och ja, låter sjukt men vi ska vara inne hos mamman för att inte separera barn och mamma. Nytt arbetssätt som sagt. Jag tycker det är en bra ide, förut sprang vi ut med barnet till ett annat rum. Nu får mamman vara med och se sitt barn hela tiden. Nackdelen är väl att det blir så mycket folk och ganska trångt i rummet och lukten är väldigt speciell. Men det var så himla häftigt, att få se en förlossningen och med spänning vänta på barnet, vilken upplevelse. Däremot så kom inte barnet ut så vi fick springa till akutrummet och strax därefter kom barnet som skrek och mådde bra. Shitt vad häftigt! Vilket jobb jag har alltså! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0