Dop av kusindotter

I helgen flög mamma och jag till Danmark över helgen för att gå på dop av min kusindotter. Så roligt och alltid en glädje att få åka hem <3 Nästan hela släkten var där, så härligt att få träffa min älskade familj. 
Flygresan gick smidigt, tar bara en timme. Vi kom dit på fredagen, åt en otroligt god middag och sen satt vi och bara pratade nästan hela natten. Jag satt och log hela tiden, så mycket kärlek i den här familjen. Mina ena kusin som är lika gammal som mig, vi pratade och skojade lite att vi skulle byta lägenhet med varandra. Han vill hitta en svensk tjej och flytta till Sverige och jag hade ju inte tackat nej till en dansk man haha! 
 
På lördagen var dopet. Så fin kyrka och dop. Efter dopet åkte vi till en lokal och där bjöds det på äkta dansk "smörrebröd" smörbröd på svenska. Godaste som finns! Sen blev det dans och paketöppning. I min familj när det är dop så är det som en stor fest. Inte alls likt som det är i Sverige. Underbar dag!
 
På söndagen hann vi med ett besök till byn och kunde köpa med oss danska såser! Jag handlade såser för 300kr haha! Sen var det dags att åka hem tyvärr. Det tar en timme med bil till flygplatsen och mamma och jag fick åka i min kusins nya lyxbil. Wow, ännu en grej att bocka av på listan. Nu har jag åkt i en sprillans ny Range Rover. Nyaste modellen, riktig lyx. Haha, det krävs inte mycket för att jag ska bli lycklig när jag är hemma i Danmark. Flygplatsen var väldigt noga, jag pep flera gånger och fick klä av mig halva kläderna för att komma igenom spärren och dessutom öppnade dom allas väskor och kollade igenom. Förutom det så gick flygresan hem också smidigt. Det som gjorde pricken över i:et var att jag såg vårat hus från flyget. Och jag fick en bild på det dessutom! Pappa hämtade oss på arlanda. Ingen vila för mamma och mig. Mina föräldrar skulle två timmar senare åka till Finland och jag skulle jobba två timmar senare. Gosade massor med Molly innan jag åkte till jobbet, väldigt trött. 
Underbar helg <3 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0