Underbara kollegor

Nu har jag jobbat klart för det här veckan. Det mesta löste sig efter mitt senaste tråkiga inlägg. Fick låna mammas bil till jobbet och dagen efter var min bil klar och förväntade mig en räkning på 10.000 kr eftersom airbag lampan har lyst ett tag. Men det var inget fel på airbagen så det löste sig och på köpet fick jag besiktningen gjord och godkänd så räkningen blev endast på 800kr! Kunde inte slutat bättre! Har verkligen gruvat mig inför detta eftersom att punga ut 10.000 kr tre veckor innan man flyttar är ingen hit. Såå skönt! 
Sen har jag ventilerat mig med mina kollegor. Alla är så hjälpsamma och gulliga. Senaste natten har vi alla suttit och räknat och räknat på allt och nu känns det mycket klarare i skallen. 
 
Men helt ledig i helgen är jag inte. 
Imorgon ringer banken mig och då ska vi bestämma alla detaljer och jag ska få hem papper och skriva under. Stort steg att signa under sitt första lån. Mycket som ska bestämmas, inte helt lätt. Men har förberett med anteckningar vad jag ska fråga så känner mig ändå lugn. 
 
Sen så har ju mina päron åkt till Finland idag och tagit med sig Molly. Saknar henne så himla mycket redan, när pappa skickar bilder så ångrar jag mig att jag släppte iväg henne. Men hon har det roligare där i huset, kan springa runt på tomten och träffa sina bästa finska pudelkompisar. Här hemma hade hon bara fått sova eftersom jag jobbar så mycket nästa vecka. Kör min 60 timmars vecka då. Så får trösta mig med det. 
 
Så nu ska jag titta på serier och mysa ner mig i sängen. Ska inte vara uppe så länge till, vill vara redo inför samtalet imorgon. Sen ska jag rensa lite i mitt rum och på kvällen ska jag laga mat tillsammans med Linda. Lite att se fram emot! 
 
Det absolut bästa jag har <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0