Rån

I torsdags bevittnade jag ett rån på andra sidan gatan. Hörde några små smällar men orkade inte gå upp och titta men efter en stund så känns det konstigt i kroppen så går upp och ser då personer som tömmer en skåpbil på verktyg och innan jag hinner se registreringsnumret så hade dom åkt. Men jag såg vilken bil det var, vilken färg på bilen och hur många dem var. Så på morgonen gick jag över till grannen och berättade det jag hade sett. Vi gick tillsammans till hans bil och mycket riktigt hade rånarna krossat rutan och tagit alla verktyg. Så han kontaktade polisen, tog mitt namn och telefonnummer och sa att polisen troligen kommer ringa mig. 
 
En timme senare ringde polisen och jag fick vittna genom telefonen så hon ställde jättemånga frågor för att säkerhetsställa att jag var den personen jag utgav mig att vara. Sen berättade jag det jag hade sett. Inte mycket mer än så. 
Så tråkigt när sånt här händer. 
 
Jaja. Skulle jobbat inatt men bad om att få flex och det fick jag! Så skönt eftersom föregående natt mådde jag inte helt hundra. Fick av någon anledning blodtrycksfall med jämna mellanrum. Vi hade en del att göra men en hyfsat okej natt ändå. 
 
Så imorgon eller idag blir det ju nu så ska jag åka till mio och köpa lite saker. Tror äntligen att jag har hittat sängbord i min smak, herregud vad jag har letat överallt. Sen har jag hittat sänglampor också. 
Sen på kvällen ska jag ut och äta med Linda innan nattpasset. Hon fyller år så vi är några stycken som ska fira henne. Synd att jag jobbar sen men men! 
 
Nästa vecka är fullproppad. Hoppas jag överlever haha.. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0