Natt 3/4

Då är det snart dags att åka till jobbet igen. Det har varit två stressande nätter hitills, proppat med barn, många som är extremt sjuka och för lite personal.. 
Första natten hade jag hand om 4 barn helt själv.. Varav den ena började må sämre och sämre. 
Andra natten hade jag hade jag hand om 3 barn själv och då hade ena barnet blivit lagd i respirator. Och sämre blev hon på natten. Vi fick röntga henne två gånger och såg att hon hade en pneumothorax på vänster sida. Vilket betyder att vi måste sätta drän på henne. Första gången jag var med på det och snacka om att det var brutalt. Nålarna läkarna stack med var lika tjocka som en blyertspenna. Och såg lite obehagligt ut när dem stack på sidan vid revbenen men helt klart en häftig upplevelse att få vara med på. 
 
Ikväll går jag på min tredje natt. Förhoppningsvis mår hon bättre och förhoppningsvis är det lite lugnare och förhoppningsvis har jag bara hand om två barn, vilket är max som man ska ha! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0