2017

Jaha, ska försöka få ihop lite av allt som hänt i början på året. 
Skulle börja jobba på barnakuten i januari men det blev inte av. Jag fick lite kalla fötter i slutet och började verkligen tänka på alla influensor som kan skada mig rejält. Sen stressen under vintern där och om jag skulle slutat på neo så skulle jag åkt ur "tabellmodellen" som jag jobbar i just nu. Det är den som gör att jag får en läkarlön varje månad. Så jag vågade inte testa barnakuten ifall det inte skulle vara min grej. 
Och nu ångrar jag inte en sekund att jag valde att stanna på neo. Trivs så bra med bebisarna. Barnakuten har också upplyst att dem behöver folk NU eftersom så många slutar. Min gamla neokollega som gick dit börjar ångra sig och vill tillbaka till neo. Sån stress där att ingen orkar längre. 
Så jag jobbar kvar på neo och kommer nog göra det länge. 
 
Sen har jag även firat min mormor som fyllt 80 år i januari. Hela släkten från Danmark kom och vi firade henne hela den helgen. 
 
Fyndat grejer till lägenheten har jag också gjort. Så fina grejer men nu får jag inte plats med fler saker i mitt rum. Kommer inte runt sängen pga alla påsar haha.. 
 
Varit iväg till veterinären med Molly för att kolla hennes tänder. 
Myst med Linda. Kollat på nya Rings på bio som inte alls var läskig. 
 
Ullared är planerat innan sommaren också. längtar verkligen! För nu är det inte långt kvar tills jag får min egna nyckel till min lägenhet så kommer köpa allt som behövs där.
 
Kommer faktiskt inte ihåg mer haha.. Kommer nog med tiden. 
Men så ser det ut just nu i alla fall. Jag kommer jobba på som vanligt och njuta av den lilla ledigheten jag har. 
 
Sen ska jag kanske åka iväg i april på en weekend. Men just då är mamma och pappa i Finland så måste hitta en hundvakt till Molly först. Hoppas, behöver komma iväg lite känns det som.
 
Alla dessa telefoner man måste bära varje pass. Tunga är dem också, byxorna trillar nästan ner. De rödmarkerade är "gravid mamma" telefon och den andra är avdelningstelefon där man får alla larmen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0