Danderyd

Idag har jag hälsat på Linda och Deniz på danderyds sjukhus. Man får egentligen inte ta emot besök men Lindas sambo var hemma för att fixa med några saker och dom sa att det var okej för att jag jobbar på neonatalen. Alltså att jag vet vad jag gör typ haha. Så har varit där hela dagen. 
Han är så liten och söt. Han hade gått ner ännu mer i vikt och nu fått gulsot så han låg på en billibed och det var inte det enklaste för Linda att amma honom med den. Vi jobbar väldigt olika på karolinska och danderyd. Han fick absolut inte ta bort billibeden när han skulle amma t.ex. Och det får man göra hos oss på ks. Var helt omöjligt för henne att ta hand om Deniz med hela den mackapären. 
Aja, tycker karolinska är mycket bättre faktiskt, dom visste knappt hur man satt på ögonbindeln. Och inte tillät dem någon napp heller så han skrek så fort Linda la ner honom. 
 
Kom hem ganska nyss och gjorde iordning en god sallad. Nu har jag matkoma och undrar om jag ska sova. Men är en så spännande serie som jag vill titta klart på. Hmm, får se hur jag gör! 
 
Molly tycker inte om veterinären. Sist vi var där innan hon skulle till Finland. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0