Påsken

Varit lite tyst här nu. Anledningen till det är att Molly har varit lite dålig.
 
Det började i onsdags när jag och Molly låg och sov på dagen efter mitt nattpass. Hon betedde sig konstigt, skakade, ville inte alls vara nära mig och ville bara ligga och sova ifred. Så på eftermiddagen när jag gick upp luktade det jättekonstigt i sängen. Lyfter på Molly och ser att hela hennes rumpa är full med blod.. Duschar av henne blodet och kollar hur rumpan ser ut. Ringer sedan veterinären och rådfrågar vad jag ska göra. Hon tyckte inte jag behövde åka in akut på kvällen utan, jag skulle hålla koll på henne och ge henne kokt kyckling varannan timme. Om det kommer mer blod skulle jag åka in sa hon. Jag skulle ju jobba på kvällen och päronen var i Finland hela den veckan och Jesper var inte hemma.. Så jag ringde faktiskt jobbet och sa som det var. Man får ju inte (dumt nog..) vabba med hundar så kunde bara hoppas att jobbet förstod att jag inte kunde lämna henne ensam. Och det gjorde dem. Så jag sjukade mig den natten för att hålla koll på henne. Och sen dess har allt gått bra, inge mer blod och beter sig precis som vanligt. 
Troligtvis var det ett gammalt ben som hon hade gömt som hon smaskade i sig dagen innan som gjorde att hon började blöda. 
Så glad att det inte blev mer allvarligt än så. 
 
 

Kommentarer
Postat av: NORRSKEN EMMA

vaa söööt hund!! =)

ha en bra kväll

Svar: Tack snälla! =) Detsamma!
Josefine N

2017-04-17 @ 20:23:02
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0