Jag har köpt lägenhet!!!!

Nu kan jag släppa bomben för nu är kontraktet påskrivet och lägenheten är min!! Det är alltså detta jag har sysslat med i 4 månader nu. Av flera hundra sökanden så fick jag en av dessa 53 lägenheter, helt otroligt!! Är så lycklig!! 
 
I januari ansökte jag om en nyproduktionslägenhet. Jag har haft mobilen nära kroppen, ljudet på högsta volym när jag var ledig och bara väntat på att mäklaren ska ringa och säga att jag har fått en lägenhet. Men månaderna gick och jag började ana att chansen att få en lägenhet var liten efter så lång tid. Men jag gav inte upp. Efter 3 månader ringde jag mäklaren och frågade hur jag låg till i listan. Då sa hon att det var 8 personer före mig. Och det fanns 3 lägenheter kvar (som jag ville ha) och dessa personer kan ha valt vilken lägenhet som helst mellan 
1-5. Så jag började känna lite hopp faktiskt. Men sen gick det en månad och jag gick in på sidan och såg att lägenhet efter lägenhet blev bokade och nu fanns det bara en kvar och det hade gått ytterligare en månad sen jag ringde henne senast. Så jag bestämmer mig för att ringa igen och då är det endast en person före mig i kön och den personen har valt den sista lägenheten. Fasen tänkte jag då.. Chansen att den personen har tackat nej, är liten. 
 
MEN sen kläcker hon ur sig att en av lägenheterna som redan är bokad, kommer gå tillbaka eftersom personen inte har betalat in "bokningssumman" som ligger på 20.000:- i tid. Och jag var alltså näst på tur på den lägenheten. Hon säger till mig att fundera till dagen efter vad jag vill göra. Men efter en timme ringer mäklaren mig och säger att den sista lägenheten också är ledig, att personen tackade Nej till den. Nu hade jag alltså två olika lägenheter att fundera på, två olika storlekar och två olika priser. Egentligen var det inget svårt val, det var priset som jag tvekade lite på. Den ena kostade 425.000:- mer och det är ganska mycket pengar om man säger så. 
 
MEN nu har jag alltså gjort ett val. Jag har skrivit på kontraktet idag. Jag valde den dyrare. 
 
Jag har alltså köpt en 2a, en nyproduktionslägenhet i upplands väsby!!! Som jag flyttar in i november 2017.
Fy fan vad jag är bra! 
Är så jäkla nöjd! Nu gäller det att spara spara och spara pengar. Det bästa är att jag inte behöver betala hela summan förrän jag får den. Och Molly följer självklart med mig till den nya lägenheten. 
 
Ska visa ritningen på den och berätta lite mer ingående. Det här inlägget är långt nog haha! 
Men jag är så himla lycklig! Har verkligen kämpat och letat längehet hur länge som helst, gått på visningar men aldrig känt ett riktigt wow om man säger så. Men med den här, wow på en gång! 
JAG HAR KÖPT MIN FÖRSTA EGNA LÄGNENHET WOHO!!!! Och helt själv! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fyfan GRATTIS!!! :)

Svar: tack! :D
Josefine N

2016-05-27 @ 04:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0