Hundpassning

Igår och idag har jag varit hundvakt till en nykläckt yorki. Endast 9 veckor gammal. En kollega behövde hjälp när hon blev indiffad att jobba och en sån liten valp kan inte va ensam hemma. Tur nog var jag ledig och kunde hjälpa till. Var lite orolig hur det skulle gå med Molly men vovvarna blev bästa vänner på ett par timmar. Jag hade hundkorg, kissmatta osv från när Molly var liten så bäddade ordning i korgen, la en madrass på golvet och bäddade för mig. Natten var lite knepig men det var jag redan förberedd på. Valpen som heter Paris ville inte sova på natten. Den ville äta, dricka, kissa flera gånger och även busa. Och så fort den såg Molly ville den leka och hoppa omkring. Så försökte gömma Molly, gick ju sådär eftersom Molly var nyfiken på valpen. Så det slutade med att jag byggde en koja i sängen, gömde Molly lite och försökte få den att sova. Gick ca 30 min en vaknade det igen och samma visa haha.. 
Men när kl var 06 tog jag ut båda i trädgården så dem fick springa av sig. Shitt vad dem jagade varann. Lekte, busade med pinnar och lilla Paris försökte hänga med i svängarna men ramlade hela tiden för det gick så fort. 
 
Idag på kvällen återlämnade jag valpen. Tyckte lite synd om Molly som hade fäst sig vid den så mycket bara på ett dygn. Från att inte våga gå nära den, till att sova bredvid varann, leka och Molly började bli "mammig" för så fort vi tog upp valpen blängde hon på oss och ville alltid hålla koll vart vi gick med valpen. 
 
Man blir ju bra sugen på en till. Men det får vänta. Är så nöjd med Molly och har nyss köpt lägenhet så nja, det får vänta. 
 
Yorki är verkligen världens gulligaste ras! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0