Inneliggande på intensiven

Så rolig blev min söndag. Blev sämre under kvällen, ketonerna steg till skyhöga 4,7 vilket är dödligt högt så jag hade inget val än att åka in till akuten. Där visade de sig att mina prover var dåliga, sur som attans i kroppen och ett crp på 250.. Fick 3 dropp och 5 slangar kopplade till mig. Mår så sjukt dåligt, frossa sen imorse och muskelsmärta i hela kroppen. Min gulliga mamma satt med mig på akuten till 12 fast hon ska upp och jobba tidigt. 

Nu ligger jag på intensiven, dem kommer in varje timme till mig för att ta prover, blodgas, ketoner, blodtryck, saturationsövervak, koppla fler dropp, Temp och säkert mera grejer. Så inge sova här inte men det gör inget, har så ont och frossar så kommer ändå inte kunna sova.. Pulsen ligger på 130 konstant och ska egentligen ligga runt 55-60.. Så ja.. Jag har ont.. Vet inte hur länge jag blir liggandes på intensiven men hoppas på att få åka hem imorgon. Fast jag jobbar på sjukhus är det ingen hit att ligga inne och speciellt inte på intensiven.. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0