Home

Im home! 
Så otroligt skönt, läkaren kom in imorse och berättade att jag inte var sur längre och att ketonvärdet inatt på 4.3 var ett felvärde eftersom allt såg så bra ut. Jag kände mig inte dålig heller så fattade inte varför den visade så högt. dem tog bort alla dropp och så sa han att jag fick åka hem idag. Vilken lättnad! Det har ändå varit bra på där men man får ingen vila när dem kommer in varje timme och sticker en. Har blivit lite nålrädd nu efter alla stick. Tappde räkningen lite men tror det landade runt 16 venösa stick och 36 blodsockerstick i fingrarna under tiden jag låg där. Inte lite om man säger så.. Mina armar är helt blåslagna, ser hemsk ut. 
 
Men! Nu är jag i alla fall hemma och blir hemma t.o.m söndag. Är jag inte riktigt bra än får jag sjukanmäla mig på nytt. 
 
Återträffen med Molly var helt fantastiskt. Pappa hämtade mig från sjukhuset och så åkte vi direkt och hämtade hem Molly, hon blev så glad, hoppade omkring och pussades. Först gången jag är borta från Molly så här länge, då får man det verkligen bekräftat hur mycket hon betyder för en.
 
När jag kom hem sov jag med Molly ett par timmar, välbehövligt! Nu har jag duschat och smörjt in hela kroppen med body lotion. Bytt påslakan och även nytt duntäcke. Inatt ska jag äntligen få sova med min favorit! Som jag längtat! Känns så bra att vara hemma. Nu gäller det bara att hålla blodsockret i schack. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0