Tatueringen!

Nu har det gått 1.5 vecka sen jag gjorde tatueringen. Den läker fint men fasen så mycket salva som går åt haha.. Salvan kostar 75kr och har snart använt 2 tuber haha.. Och fler blir det haha.. 
 
Jag var ganska nervös inför besöket, både hur tatueringen skulle läggas upp, hur texten skulle placeras och hur det skulle se ut på mig. Jag hade en bild med mig och berättade vad jag ville att tatueringen skulle innehålla. Sen hade jag ingen aning hur det skulle se ut på mig. Vi satt i en timme vid datorn och plockade fram olika rosor, fjärilar och typsnitt på texten. Sen skulle hon rita upp den och hon hade redan en plan hur hon skulle placera den på mig. Jag klickade med henne direkt och kände att jag kunde lita på henne. Så när jag väl hade ritningen på mig och tittade i spegeln så såg det ut som en smet eftersom alla 3 ritningarna låg på varandra. Men hon berättade iden innan och jag tyckte det lät så himla bra så det var bara att hoppa upp på bänken och sätta igång.
 
Trodde att det skulle göra ont när hon började men det var faktiskt helt okej. Så efter 1.5 timme tog vi en paus så både hon och jag fick äta något och då trodde jag att vi var halvvägs. Men det var vi ju inte haha... Hon hade bara tatuerat linjerna runt rosorna och fjärilen haha. Så efter 20 min körde vi igång igen och då var det dags för skuggningen. Första gången jag gör en tatuering med skuggning och hade en känsla av att det inte skulle kännas så mycket, men ojjjj vad jag hade fel.. FASEN rätt ut sagt.. Det gjorde så satans ont. Låg då på bänken konstant i 4 timmar. Med två pauser på 5 min. Till slut gjorde det så ont att jag ville springa därifrån haha.. Sa då till mig själv "ska aldrig mer tatuera låret". Hon tatuerar i ca 5-10 sekunder och sen torkar hon med papper efter varje gång och tillslut så gjorde det nästan ondare när hon gned pappret än med nålarna. Avdomnad blev man inte för fem öre, det blev bara värre och värre. Då förstod jag var hon menade när hon sa att det krävs två sittingar för efter en stund orkar inte kroppen mer. Och det stämde, till slut sa vi stopp och tar resten nästa sittning. Vanligtvis orkar man ligga i 3-4 timmar men jag låg i 5.5 timmar och det var väldigt starkt enligt henne. Det var flera som kom fram och ville titta. 
 
Så jaa.. ONT gjorde det verkligen. Ondast gjorde det på insidan av låret och när jag låg på sidan så benet kom fram mer, där kändes det extra mycket. Men så fort hon slutade så kändes det ingenting, ingen eftersmärta eller vad man ska säga. Smörjer flera gånger om dagen och har skydd av kompresser när jag jobbar eftersom byxorna är så hårda i tyget. Läkningen går bra, nu börjar det lossna lite färg som det brukar göra. 
 
Nästa sittning blir om 3-4 veckor och då har jag ca 2 timmar kvar innan den är klar. 2 timmar av paaaiin haha! 
Men nu till det viktiga: SÅ JÄKLA FIIIIIIN! Är så förbaskat nöjd med den! Den blev 10 gånger snyggare än jag hade tänkt mig. Och lagomstor! Så jääääkla nöjd! 
Vill inte säga det här men.. Jag planerar redan nästa tatuering... Och även den på låret.. Har lite planer på att bygga ut den här tatueringen lite. Ska prata med hon som gjorde den här, henne kommer jag gå till för alltid när jag ska tatuera mig. Så grymt duktig. Nu får ni lite bilder! 
 
Precis innan vi ska sätta igång.
 
Pain!
 
En paus innan sista rycket, fjärilen kvar sen stoppade vi. 
 
Resultatet! Inte färdig än som sagt men på god väg! Så hiiiiimlans nööööjd! SKITSNYGGGG! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0