2 år på neonatalen

Den 26e augusti har jag jobbat på neonatalen i 2 år. Känns som typ 1 år haha.. Finns fortfarande en heeel deel kvar att lära sig, det tar aldrig slut känns det som. Samtdigt har jag lärt mig otroligt mycket och lär mig mer och mer för varje dag. I november går flyttkalaset till nya ks, vilket ska bli spännande men också nervöst. Över 800 kvadratmeter och på 8e våningen. Många fler vårdplatser och många fler anställda. 
 
Kickstartade det 3e året på neo genom att gå ner på förslossningen på mitt första akutlarm. Vi uskor ska börja följa med ner på larm när det kommer ett nytt barn och det var min tur att följa med ner. Fick värsta tänkbara, en 23+1.. Men det gick bra, var hur kul som helst att få vara med på intubation, se när barnet kom till oss i en plastpåse, skriva apgar och handräcka saker till läkaren. Älskar när det händer saker, speciellt akuta fall. Så följa med ner gör jag gärna fler gånger. 
 
Ikväll går jag på natt 2/4. Ska ha intuberade barn, där ett av barnen krampar och ligger nedkyld i endast 33 grader.. Kommer bli en spännande och lärorik natt för mig, jobbar med världens bästa sjuksköterska så känner mig ändå lugn. 
 
Så nu ska jag packa matlådan, smörja och packa in tatueringen och sen åka. 
Imorgon har jag besiktning på min bil, hoppas att den går igenom! Men ser ingen anledning att den inte skulle göra det, den går perfekt min älskade pärla! 
Sen kan jag berätta att Jesper äntligen har köpt sin egen bil. Ska bli skönt att få ha min bil ifred nu haha. Så nu kommer det stå 4 bilar på uppfarten till oss herregud haha. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0