Nya kompisar

Den här helgen har varit en sovhelg. Har tagit lång sovmorgon och varit hemma hela dagen. Kollat på film, tagit långpromenader med Molly och bara segat hemma. Lite tråkigt men välbehövligt! 
 
Ikväll gick jag min vanliga runda med Molly. Vi träffar på en dvärgschnauzer som endast var 4 månader. Liten men ändå större än Molly. 
Molly är ganska rädd för nya hundar så hon vågade absolut inte gå fram till hunden. Men sen fick Molly smaka lite gottis och då blev allt mycket roligare. Då hoppade hon på hunden och sprang som en tok och lekte. Så roligt att se. De blev bästa kompisar på en gång. Så vi bestämde oss för att gå en promenad tillsammans med hundarna. Har nog aldrig sett Molly vara så glad och leka med en annan hund. 
Vi ska redan ses i veckan och gå en promenad tillsammans. Ser fram emot det! 
Och världen är bra liten. Tjejen som ägde hunden var också undersköterska, hade träffat några av mina kollegor från neo och bor i princip granne med mig haha.. Känner på mig att det kommer bli många lekstunder i sommar med dvärgschnauzern. 
 
Nu ska jag byta om till myskläder, hade inte planerat att gå en promenad på 2 timmar så hade lite för lite kläder på mig. Men fryser på ett skönt sätt, känns att man har rört på sig rejält för en gångs skull haha.. 
 
inte bara jag som är däckad efter promenaden. Molly kommer sova gott inatt efter allt lekande och skuttande!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0