Äppelpaj

Har precis stoppat in min äppelpaj i ugnen, var så längesen jag åt det. 
Annars har jag inte gjort så mycket idag. Segade mest hemma idag, åkte en sväng till märsta och köpte lite mat. Ikväll har jag däremot varit effektiv. Har duschat och bytt lakan på sängen, bytt Mollys lakan (haha ja, hon har ett eget duntäcke ett mini då såklart). Sen har jag även badat Molly och borstat heeeeela hennes päls. Så nu luktar hon melon och vanilj och lika len som en bebis. Men att borsta hennes päls är inte lätt kan jag säga, den har växt så in i norden och borstar man inte flera gånger om dagen blir det tovor. Gör såklart jätteont när jag borstar så man får räkna med bitmärken. Dessutom har hon blivit så trotsig haha! Hon älskar att bita i duntäckets tyglapp och när jag säger nej morrar hon åt mig haha.. Hon biter aldrig, hon blir bara sur på mig. 
 
Idag hoppade Molly för första gången upp i sängen själv. Blev helt paff när jag satt i sängen och Molly kom flygandes. Börjar bli farligt nu, gäller att tänka till så inga olyckor händer. 
 
Så ja, lite kämpigt med Molly just nu. Hon vill bestämma själv haha.. 
Träna träna träna! Kanske ska testa agility med henne, finns faktiskt en testbana här i väsby. Vore intressant att se hur hon reagerar. 
 
Nu sover hon i alla fall bredvid mig i sängen. Hon gav upp efter att jag sa åt henne ett antal gånger att inte bita i duntäckets typbit. Gäller att ha tålamod. 
 
Nu ska jag strax gå och plocka ut min paj och sen se på serier. Underbart att inte ha någon söndagsångest. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0