6e nattpasset

Herregud, skulle bara jobba 3 nätter men ikväll går jag på mitt 6e nattpass på rad haha.. Men det går förvånansvärt bra, har vänt helt på dygnet och är superpigg på nätterna. 
 
Nätterna har inte varit särskilt roliga. Så sjuka barn och massor av grejer har hänt. 
Igår t.ex precis när jag skulle börja mitt nattpass, skulle jag gå in till en bebis i kuvös och koppla på hans mat, så fort jag öppnar luckorna så kraschar han. Han går ner till 27 i saturation och tappar pulsen, jag bär upp honom, tar tag i en spruta för att dra luft ur magen, inget hjälper. Jag ringer på akutlarmet så läkarna och syrrorna kommer in. Vi börjar ventilera honom men han går inte upp, vi fick inte ner någon luft i honom. Till slut efter ett långt tags kämpande så går han upp i både puls och saturation. Fy bubblan vad skakig jag var efter det.. Hade inte ens hunnit läsa på barnen jag skulle ha hand om.. 
 
Och på morgonkvisten blev tvillingen som överlevde i måndags intuberad. Hon orkade inte andas så vi fick intubera henne och lägga henne i respirator.. Så himla mycket som händer nu. 
 
Får se hur den här natten går, hoppas på att alla håller sig lugna. 
Har supergod fika med mig till inatt! Nä, dags att brumma mot jobbet! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0