SFS

SFS är äntligen över. Nu är jag verkligen trött, vet inte när jag var så här trött. Det har varit två intensiva dagar med nervositet, chockfaser och även skrat. Har blivit utsatt för det hemskaste fallet. 
 
Vi fick ett case som vi skulle läsa igenom, sen fick vi diskutera lite två och två om hur vi skulle lösa fallet. Jag och Malin gjorde ett case tillsammans som verkade hur enkelt som helst trodde vi. 
Vi förberedde oss så mycket det gick och kom sedan in i rummet där skådespelarna var. Det första som händer är att skådespelarna skriker och är aggresiva och det hade varken Malin eller jag förberett oss för. Vårt case handlade om att vi skulle gå runt och hälsa på föräldrarna och prata lite (hur enkelt som helst när man läste caset). Men iställer är föräldrarna (skådespelarna) arga och jätteupprörda. Jag har aldrig varit med om arga föräldrar så visste inte riktigt hur jag skulle agera. Publiken satt med öppna munnar, lika chockade som vi, Malin och jag ville bara springa ut ur rummet haha.. Men på nått sätt fick vi till det och det gick bra. 
Cheferna tyckte vi gjorde ett jättebra jobb. Jag som ville ha ett lätt case fick det värsta av alla. Resten av gruppen sa "tyckte så synd om er, jag hade aldrig klarat av det där caset". Haha nä, det gjorde vi knappt heller. Är riktigt stolt över mig att jag klarade det utan att stressa upp mig. Malin och jag är lika nya, vi började på Neo samtidigt så båda var lika i kompetensen. 
 
Fast jag fick det värsta caset så var det nog jag som lärde mig mest av alla. Lärde mig otroligt mycket, nu vet jag mer hur jag ska agera när en sådan situation uppstår. Hela SFS var otroligt nyttigt, nästa pass jag går på, kommer jag agera helt annorlunda. Kände att jag hade behövt den här utbildningen tidigare. Aldrig lärt mig så mycket som jag gjort på dessa två dagar. Lärt känna två nya människor på huddinges neo också, träffade neos chef som intervjuade mig för jobb där förut. Väldigt roligt faktiskt. 
Men nu är jag trött. Att åka 1 timme med pendeln är långt efter en lång dag med SFS. Så för att sammanfatta lite så var inte utbildningen så farlig som jag trodde, vill gärna göra om den här utbildningen, den var riktigt rolig. Men nu ska det bli skönt med 5 lediga dagar. Efter 3 heldagar på en vecka och endast en ledig dag på två veckor så ska jag njuta gärnet med sovmorgon varje morgon! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0