Otur

Blev en speciell dag med lite otur för min del. 
Jobbade dag idag men sen slutade det med att jag jobbade heldag istället. Bebisarnas föräldrar började nästan skälla på mig idag för att jag jobbar för mycket enligt dem, så gulliga! En pappa sa till mig idag "Hur ska vi klara oss utan våran Josefine när vi kommer hem" så himla söt! Jag kan hälsa på, sa jag som svar, då skrattade pappan och sa att vi hade en deal. 
 
Det var väldigt lugnt på våran sida idag, hade endast en bebis på hela dagen och den skötte sig så bra. 
Min gulliga kollega sa till mig att jag skulle gå hem vid 20.00. Blev så glad, gick och bytte och promenerade till bilen. Kör ut och stannar vid bommen för att scanna mitt karolinska kort men jag kommer inte ut..!! Det står att jag inte har kört in med en bil i garaget, men det hade jag eftersom jag scannade kortet när jag körde in. 
Får backa och köra in igen och parkera för att gå utanför dörren och scanna kortet. Funkar inte och jag kommer inte in i garaget igen haha.. Min bil, väska, mobil, allt var inne i garaget och där ute står jag och inte kommer in. Tur nog kommer en tjej och släpper in mig och hjälper mig. Fick ringa Qpark och då släppte dem äntligen ut mig. Fy vad läskigt, vägrar åka utan min bil. 
Lite rädd eftersom jag jobbar imorgon, tänk om jag inte kommer in med mitt kort? Då är jag körd kan man säga haha.. 
 
Det löser sig nog. Hoppas att det bara var en engångsgrej. 
Nu är jag i alla fall hemma från mitt heldagspass. 
Imorgon jobbar jag natt så ska halvt dygna idag så jag lyckas sova länge imorgon. Då kan jag läsa boken hela natten, har innan ibland läst till 03 på natten för att boken är för bra för att avsluta men ikväll behöver jag inte känna skuld! 
 
Dubbelsökare hade jag idag, pep varje minut, hör fortfarande det där pipet i örat haha. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0