Onsdag och bilolycka

Igår på kvällen när jag var påväg till jobbet för att jobba natt så stötte jag på en bilolycka i väsby. Poliser och ambulanser var på plats och viftade på händerna vilka som skulle köra förbi och inte. När jag kommer längre fram i kön så ser jag att det är Jockes bil. Blir genast nervös och orolig. Poliserna stod i vägen så såg intemycket, hoppades bara att han var okej. Ringde direkt till Jesper och berättade vad jag hade sett. 
 
Nattpasset gick fort. Lugnaste passet jag haft hitills, kunde läsa boken på jobbet i 4 timmar utan att behöva lyfta rumpan från stolen, man kunde t.o.m lägga sig i fotöljen och vila en stund, så lugnt var det. Hoppas på en lika lugn natt idag igen. Hade utebarnen och utejobbet på avdelningen. 
 
Idag är det kollegium möte, så ikväll börjar jag 20.00 istället för 21.00, 11 timmars pass. 
Har precis fixat lite mat till inatt, blir min hemlagade pastaröra med ägg och ruccola sallad. 
 
Ska börja packa lite smått, halvtimme tills jag ska börja brumma mot jobbet. 
 
Idag meddelade Jesper mig att Jocke mår bra, inga skador, otroligt skönt att veta. Nu kan jag slappna av igen
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0