Måndag + heldag

Usch vilken måndag! Den började bra i alla fall. 
Jobbade dag som snabbt blev till dubbelpass pågrund av många sjuka.
Tvillingarna som jag har haft konstant i 4 månader nu skulle hem, så sorligt.. Kramades hur mycket som helst och innan de skulle gå ber föräldrarna mig att komma in till deras rum. Då ger de mig blommor och fläderblomschoklad. Då kom tårarna. Inte nog med det, mamman säger till mig "det märks att du älskar barn, att du är på din rätta plats. Vi har känt oss så trygga med dig och vi kommer sakna dig så himla mycket" Jag verkligen dog där! Finaste någon sagt till mig. Kramade ihjäl alla tusen gånger, kommer sakna ihjäl mig. Så otroligt fina barn och föräldrar! Födda i v.23 och är nu hemma med två tvillingar som mår prima! Så fantastiskt att få vara med om! 
 
Under dagen var det för mycket att göra, det blev för mycket för mig så jag blev arg. Jag var ensam hela förmiddagen på 3 jättesjuka barn. Alla dippade i saturation, matpumpar pep, en bebis låg nerkletad i spya, hann inte ta andningsfrekvens på någon, det var för mycket.. 
Så när min syrra kom så sa jag att det inte funkar längre, jag klarar inte av att stå med 3 sjuka barn själv i flera timmar. Det fanns ingen personal som kunde hjälpa mig. 
 
I alla fall, resten av kvällen på jobbet var bra, vi var 3 personer på min sal så det gick hur bra som helst med allt.
Tar det tråkiga i nästa inlägg, annars kommer det här inlägget bli långt.
 
Så underbara föräldrar, kommer alltid att minnas dem. Längtar till dem ska på återbesök på neos mottagning när de har blivit större. Jag SKA jobba den dagen, annars kommer jag på min lediga dag. De har en stor plats i mitt hjärta. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0