Ribbåt i skärgården

Det var de som Leo och jag sysslade med i lördags. Har alltid velat åka ribbåt ända sen jag såg båten i skärgården när den susade fram. 
Båten gick ifrån strandvägen i stan, vi fick ha på oss tjocka dräkter med inbyggd flytväst. Båten gick i 45 knop, vilket motsvarar 90 km/h. Det gick så satans fort och han gasade på extra när det kom vågor. Hade inte Leo och jag suttit armkrok med varann hade jag ramlat i vattnet. 
Vi fick en bonus på båtturen när vi fick syn på en säl som guppade i vattnet. En säl mitt i stockholm, inte ofta man ser det men häftigt var det! 
Vi åkte båten i en timme, en liten mjukstart för att se vad vi tyckte om det. Vi tokgillar det! 
Så nästa gång ska vi åka i 3 timmar + en större båt som går lite snabbare dessutom! :) 
 
Juste! Fick för första gången se en buss åka på vattnet. Hur häftig som helst, den måste jag bara åka! 
Här kommer lite bilder! :) 
 
 
 
 
 
 
 
Bussbåten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0