Mysdag med mig själv

Igår var jag i stan med mami. Vi satt oss på en uteservering och åt lunch, hur gott som helst var det. Sen gick vi runt överallt. Hade sett en väska hos min kompis som kom från prada. Hon fick den i present så hon visste inte priset så tänkte bara kolla hur mycket den kostar när jag ändå var inne i stan. Kändes så konstigt att gå in i prada butiken.. För det första så har dem en dörrvakt som står det 24/7 och ingen inne på prada pratade svenska haha.. Och när tjejen visade väskan så kostade den 19.000kr.. Det var den minsta storleken. Och då säger hon på engelska "vilken färg vill du att jag hämtar på lager, har den i blå och svart". Nej, jag tittar bara runt lite för tillfället svarade jag då. Trodde hon att jag skulle köpa väskan för 19.000kr?? Aldrig haha. Dörrvakten öppnade dörren till mamma och mig sen. Haha kommer nog aldrig gå in på prada igen, kände mig lite som en tjuv där inne, passade verkligen inte in där haha! 
Sen letade mamma och jag upp ett ställe som jag hade hittat på internet. Bokade ett äventyr till Leo och mig till nästa lördag! Har velat det här så himla länge, äntligen blir det av! Ska berätta mer om det när tiden är kommen. Sen fick jag som sagt michael kors solglasögon för endast 2 kr! Hade ett rätt stort presentkort på åhlens + 25% rabatt på valfri vara för att jag är medlem + ett mindre presentkort där så från 2075 som dem kostade från början, betalade jag endast 2 kr, riktigt kaap! 
jättemysig dag med mamsi! Fick komplimanger på både min klänning och mina skriklila platåconverse. 
 
Idag har jag haft en mysig dag med mig själv. 
Tog bilen till Vaxholm. Satt mig på bryggan och åt glass och tittade ut över vattnet, himla fart på sjön nu när det är så varmt ute. Såg ett hus som flöt runt på vattnet. En husbåt, stor som tusan. Hade gärna åkt med och sett hur den såg ut inuti, proppat med folk på den, tänk vilka fester man kan ha på den. 
Gick runt och tittade i småbutikerna och i boden som ligger ute på bryggan. Liknar gamla stan, trånga gator och hemska uppförsbackar haha. Men hur mysigt som helst att gå runt där, fina uteserveringar och god mat! 
Satt endast i solen under tiden jag åt glassen och på den lilla stunden blev jag bränd! Inte så mycket men tillräckligt för att se ut som en kräfta. Solen tar dubbelt så mycket där ute eftersom man går så nära vattnet hela tiden.
Super mysig dag med mig själv. Ibland kan det vara skönt att vara själv, gå precis vart du vill och välja när, var, hur. 
 
 
 
Här är husbåten. Vem hade inte velat åka runt på ett hus på vattnet. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0