Kaos natt

Vilken tuff start för mig. Kändes som att börja på en ny arbetsplats, tog hela natten innan jag fick in alla rutinerna. Var så himla nervös men allt gick bra. Alla barn jag önskade få träffa en sista gång hade gått hem igår och på dagen innan jag kom till jobbet. När mötet startar så får läkaren ett samtal om ett akutsnitt så hon måste springa iväg på det så hade ingen aning om vilka barn som fanns på avdelningen. Får två färska barn som skötte sig galant hela natten. Men min sjuksköterska var tvungen att gå ner till akuten så jag blev lämnad med dessa två barn själv. Ena bebisen skrek så fort jag la ner henne i sängen, hon ville ha närhet och så fort jag tog upp henne blev hon lugn, världens sötaste prinsessa på 1,9 kg. Men samtidigt mådde den andra bebisen lite dåligt ibland vilket gjorde det lite knepigt. 
 
Inte nog med det. 3 sjuka på avdelningen som inte fick gå hem. Den ena hade 39 i feber, den andra spydde och min sjuksköterska blev inskriven på akuten. Så resten av natten skötte jag två sjuka bebisar själv. Det gick faktiskt bra, prinsessan somnade i min famn så himla mysigt. Sötaste bebisen jag sett på länge, hon hade så himla stora ögon nästan så att man trodde att det var på låtsas och 1,9 kg liten plutt. Längtar efter att ha hand henne inatt! Vi får se, 3 stycken lär ju inte komma inatt så hoppas dem har beordrat in folk. 
 
Ska åka iväg på mitt 2/5 nattpass snart. Laddat upp med godis och korsord ifall natten blir lika lugn som den har varit för mig. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0