Förkyld och varningstecken

Fy för att vara förkyld. Vaknade upp idag helt täppt i näsan. 
Tycker det är jättejobbigt att sjukanmäla mig från jobbet. Var ju hemma en vecka i jul pågrund av infektionen jag hade och nu måste jag sjukanmäla mig IGEN.. Jobbigt faktiskt. 
Men men, man måste vara förkyld ibland också, inte varit det på 1.5 år så det kanske var dags nu? 
Blir hemma imorgon också, sen får jag se. 
När man jobbar på Neo så är det väldigt viktigt att man är frisk när man är BLAND de små barnen, är du snuvig eller hostar så funkar det inte. Barnen har inget immunförsvar så en liten grej kan göra dem jättesjuka. 
Så ja, hemma imorgon också i ALLA fall. 
 
Idag följde jag med Linda TILL norrtälje en sväng. Vi tog min bil dit, åt lunch på vårat favoritställe och träffade min gamla körskolelärare. 
 
Sen har jag även lärt mig att fylla på luft i däcken själv haha. 
På vägen hem började en varningslampa lysa, visade att jag skulle kolla däcktrycket. Tur nog var jag bara några meter ifrån en bensinmack så gick in och frågade för säkerhetsskull och hon i kassan sa att jag skulle fylla på luft i däcken. Hon var otrevlig och ville inte alls hjälpa mig med det så jag fick lösa de själv. Nu när man vet hur man gör så är det enkelt men innan man vet så är det lite knepigt. Du ska ta rätt slang och ställa in de rätta trycket osv.
Men nu har jag lärt mig det också, det var nyttigt.  
 
Jaja, nu ska jag kurrera mig framför en film, ska bygga ett berg av kuddar så jag kan få någerlunda sömn inatt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0