Fredag den 13:e

Nyss hemkommen från mitt kvällspass. Riktigt hård dag med dåliga bebisar. Ena tvillingen var nyopererad, dippade i puls och slutade andas i mellanåt. 
Andra tvillingen var inte nöjd med nått. Blåa läppar, röd i ansiktet och saturationen kunde gå ner till 50 bara sådär. Sen hade jag ett 3e barn som också blev dålig. De jobbiga var att jag var ensam i salen och ingen var i närheten. Tur nog var föräldrarna där som kunde hjälpa lite med min vägledning. 
Sen 1 timme senare händer det igen. Jag står vid ena bebisen som helt plötsligt inte har någon puls, en läkare står på andra sidan och tittar på tvillingarna. Då börjar ena tvillingen kräkas och sjunker till 20 i saturation. Kunde liksom inte lämna ett barn utan puls så sa till läkaren att hon måste suga bort spyan i svalget så ungen kan få luft. Att vägleda och samtidigt försöka få tillbaka barnets puls var inte lätt. Men allt gick bra till slut.  

Nu är jag hemma, trött och ligger i sängen redan. Ska titta på film och mysa under varma täcket. Imorgon är det alla hjärtans dag, kommer spendera dagen med mamma och kvällen med Linda med god mat och Melodifestivalen. 

Så skönt att jag är ledig i 4 dagar nu, riktig lyx! Ska njuta till Max! Efter dessa 4 dagar kommer jag jobba 8 pass på rad så gäller att ta vara på ledigheten. 
Nu ska jag mysa till en film! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0