Testperson för den nya BS-Mätaren!

Finns nog ingen gladare person än mig just nu! 
Hade tid på Ersta idag för att träffa min nya diabetessjuksköterska. Fick ett bra intryck direkt av henne. Mitt HbA1c var på 8,9 vilket är högt (är inte förvånad). Sen nämner hon den nya blodsockermätaren som har kommit nyss och frågar om jag vill bli en av testpersonerna. Tvekade inte en sekund, sa ja direkt. Bara efter några timmar med den så är jag överlycklig, taggad, glad och mår bättre än jag gjort på flera år. 
 
Det är en sensor som man "skjuter" in i huden och sen får man med sig en mätare hem. Du behöver inte sticka dig för blodsocker längre, bara att ta mätaren och hålla den på sensorn och sen kommer resultatet. Så jäkla smidigt! Sensorn kan sitta i 14 dagar sen måste den bytas. 
 
Kändes NADA när hon skjöt in den i mig, var snarare skönt haha.. 
 
Kan inte bli mer nöjd än så här. Så den här mätaren kommer jag vilja ha sen när den kommer ut. Den här får jag bara låna i 14 dagar tyvärr. Att den redan har fått mig att vilja ta blodsocker varje timme, alltid är spänd på vad resultatet är, bli överlycklig och stolt över att se en bra siffra är guld värt. Min diabetes som har varit så dålig i flera år nu behöver den här sensorn. 
 
Den är väldigt liten, känns inte ens att jag har den i mig. Älskar den!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0