Nyår på neonatalen

Som rubriken lyder så spenderar jag min sista dag på detta år på neonatalen. Jobbar natt så hinner inte med något firande alls tyvärr. Men det gör inget faktiskt, det ända jag är ledsen över är att lämna Molly. Vill inte åka ifrån henne, kommer vara så orolig när klockan slår 00 och miljoner raketer åker i luften. Molly har redan visat att hon är rädd för raketer. 
Nu börjar en konstig schemaperiod för mig. Jobbar mycket nätter och sen är jag ledig en natt och så jobbar jag flera nätter igen. Så ja, kommer vara lite knäpp i skallen när jag vänder på dygnet hit och dit. Får se hur diabetesen reagerar över de. 
 
Förresten så har jag fått behålla sensorn i 14 dagar till. Fast jag bytte sensor till höger armen istället. Min sjuksköterska tyckte mina kurvor var intressanta haha. 
 
Annars har jag umgåtts med Linda och kollat lite på rean, fyndat lite har jag också gjort. Men Molly är fortfarande dålig i magen, är så frustrerad över vad det är. Hon får liksom inget godis, inget tuggben, inget alls förutom kyckling, ris och fisk.. Hon är så hungrig jämt och jag tycker hon börjar bli tanig. Skulle ta avföringsprov och skicka in men nu är det nyår och röda dagar så kan inte skicka in det förrän söndag.. 
Nu i efterhand skulle jag varit mycket hårdare när jag var hos veterinären. En ynka röntgen och en undersökning gick på flera tusen. Men men, man lär sig något nytt varje dag. 
Därför jag också inte vill vara borta från Molly.. Men vad ska man göra? Måste jobba. 
 
Så nu ska jag packa ner fikat till inatt och sen börja röra mig så småningom. Hoppas på en bra och lugn natt. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0