1 år på neonatalen

 
Idag har jag jobbat på neonatalen i 1 år. Känns inte som ett år, de har verkligen gått fort. Men har såååå mycket kvar att lära, det är en sån avancerad vård vi sysslar med, kan inte ens hälften av allt än. Och om 1 år ca flyttar vi in till nya NKS (nya karolinska) på 8e våningen, det kommer bli häftigt. 
 
Gick av mitt nattpass imorse och nu är jag ledig i 2 dagar. 
Bloggen blir verkligen lidande nu när jag har skaffat Molly. Hinner verkligen inte sitta vid datorn längre. Är med henne hela dagarna när jag är ledig och försöker anpassa mig efter hennes rutiner. t.ex nu så sover hon och då måste jag gå och lägga mig ganska snart för om ett par timmar vaknar hon igen. Inte har jag hunnit ladda över bilderna på Molly heller. Har typ 800 bilder på mobilen nu haha.. Molly växer för varje dag som går, nu är hon riktigt kaxig när man leker med henne, hon älskar att retas men om man retas med henne blir hon förbannad på en och börjar skälla, älskar hennes gulliga skall. 
Älskad av alla i familjen och även av alla människor som ser henne, mitt lilla charmtroll! 
 
Imorse på väg till omklädningsrummet, övertrött från nattpasset. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0