Universitet?

Så känns det typ med den här utbildningen. Är redan helt slut och skallen är överfull på bara två dagar. Det är skitsvårt rent ut sagt. All den teoretiska delen vi gör, ska vi göra praktiskt av under en och samma dag. Vi går igenom lite och sen ska vi visa detta i verkligheten. Alltså shitt säger jag bara.. Just nu känns det som att jag inte kommer klara provet i november.. Så illa känns det faktiskt. 
Idag fick vi fall vi skulle lösa, på 1.5 dag och jag som är helt ny i vården inom barn, ska stå vid en docka och gissa vad den har för sjukdom + vilken omvårdnad som ska göras. Och dessutom säga förkortningen på den sjukdomen + vad den heter. Så t.ex "diabetes" blir till DBM. Fast orden är på engelska och hur långa som helst. Minst 30 olika förkortningar och jag har inte lärt mig alla på 2 dagar... 
 
Aja, bara att kämpa på. Har fått en bok också på 530 sidor som man ska kunna till provet i november.. Fail på detta redan nu.. På torsdag och fredag är det ingen utbildning men då ska jag jobba dag båda dagarna. Hur tusan ska man få tid att plugga?? Man är helt slut när man kommer hem. 8 timmars teori varje dag, kommer hem runt 17, äter och sen är det strax dags att gå och lägga sig. Man orkar inte plugga, för hela dagen måste man komma ihåg och memorera eftersom hon nästa dag testar en på grejerna vi gick igenom, min hjärna klarar inte mer nu! 
 
Nu ska jag sova. Upp 05 imorgon igen jippi.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0