Tillbaka till skolbänken.

Vilken jobbvecka alltså! Jobbade min sista dag för den här veckan idag, nu är jag ledig fredag, lördag, söndag. 
 
Jobbveckan har gått bra. En tråkig nyhet var i tisdags när en liten bebis gick bort som jag har haft hand om i två veckor. Dubbelsidig hjärnblödning som ledde till att man beslutade att stänga av respiratorn. Jobbigt att se när dem började plocka bort alla dropp och började gå med kuvösen till föräldrarna för ett sista farväl. Han mådde så bra de veckorna jag hade honom, men här kan allt hända och fort går det också. 
 
Sen fick jag också spontant flera papper med utbildningar som jag ska gå haha! Fick en chock när jag såg pappret, förstod inte först vad det var, hälsade på en kollega och sen gav hon mig pappret. Jag visste att det var många kurser man skulle gå men så här mycket trodde jag inte haha! 
 
Så på måndag är jag tillbaka i skolbänken igen. Då startar en 3 veckors lång utbildning om allt mellan himmel och jord på NEO. 8-16 måndag-torsdag och utöver utbildningen kommer jag jobba också. Kommer få göra massor av grejer med dockor, sätta sond och massa annat, lära mig allt om maskinerna, bebisarna, föräldrarna, hygien, datakurs så jag kan få inloggning och skriva in allt jag gör. Jaa, allt med andra ord.
Man ska ha arbetskläder på eftersom vi kommer vara på avdelningen. 
Böcker kommer man också få köpa eftersom man måste göra kunskapsprov på allt!!!!! Shitt vad nervöst!!! Vad händer om man inte klarar provet??? Förlorar man jobbet?? Måste man gå om hela kursen?? Eller får man fler chanser?? Haha, provet är i november, jäklar vad jag kommer plugga! Att faila finns inte i min värd! 
 
Är redan nervös! Imorgon ska jag köpa ett nytt block och roliga pennor. Älskar att skriva med fina och sköna pennor, blir så mycket roligare att plugga då. 
 
Uppdatering om smärtan på min högra sida. Det har blivit bättre men är fortfarande inte bra. Jag tar inte alvedon längre och har inte gjort det på flera dagar men ibland glömmer jag lite, kollar åt vänster, sväljer och då kommer smärta från helvettet rent ut sagt. Vad fan kan det vara? Varför kan jag inte titta åt vänster och svälja? Och varför värker det då i hela högersidan, varför inte på ett specifikt ställe? Aja, bara att fortsätta vänta ut. 
 
NU ska jag hitta ut en bra film att se på, sen mysa ner mig i sängen, kan sova hur länge jag vill imorgon, har bilen hela dagen imorgon så kanske åker iväg en sväng och äter någon god lunch ute! Måste ändå iväg och hitta pluggsaker inför måndag! Nervös men så himla taggad. Har saknat att plugga, älskar att skriva så hela blocket kommer nog vara nerklottrat efter dessa 3 veckor!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0