Höst på en dag

Fy bubblan vad kallt det var idag. 
Imorse när jag skulle åka till jobbet var det ändå 12 grader men när jag kom ut blåste det och regnade för fullt. Mitt paraply pajade direkt så fick gå med ett halvkasst paraply till stationen, blöt och vinden var kall som is. 
Sedan är bussen försenad, får stå 15 minuter ute i kylan och regnet, när bussen väl kommer så stänger han av den och går till kiosken? Höll på att få fnatt på honom. 
Ingen bra start på dagen! Imorgon kommer jag klä mig i vinterjacka! 
 
Utbildningen gick faktiskt bra idag. Vi fick ett helt oförberett prov om hygien, blev jättenervös fast det behövde jag inte vara. Fick 20/20, då blev man lite glad! Kändes som ett måste att ha alla rätt faktiskt eftersom det handlade om hygienen på avdelningen. Sen fick vi se "tysta rummet" där barnen kyls ned och föräldrarna får ta ett sista farväl av sitt barn. Kylrummet var lika kall som en frys men häftigt att se hur allt såg ut. Föreställde mig lådor man drog ut men så var det icke. Efter det fick vi sluta, man blev ändå lite deppig när man hade sett rummet. 
 
Nu ikväll har jag varit iväg en sväng för att köpa frukost till kommande utbildningar. En rejäl frukost är ett måste om man ska orka lyssna i 8 timmar och memorera. 
 
Nu ska jag titta på film. Är redan trött så hoppas jag kan sova tidigt. Imorgon tänker jag plocka fram vinterjackan! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0