Helgen

Min helg har varit väldans bra. I fredags handlade jag med mamma, på kvällen var vi ute och firade Leo. Åt god mat och sen fortsatte kvällen. Var en kille som ville in på toan med mig haha.. 
Stod i kön till toan, då kommer en kille bakom mig och frågar om jag står i kö. Jag svarade Ja. Då säger han "Vill du att jag följer med dig på toan", jag skrattar och säger att jag vill gå in själv, då säger han "det finns en större toa där borta annars". Nej tack sa jag. Precis då kommer Leo ut från toan och räddar mig lite så han backar, innan han går säger han "säg till om du ångrar dig, jag finns här ute".
Kvällen fortsätter. En stund senare när jag ska gå upp för att beställa så går jag förbi killen som dansar med en tjej på dansgolvet. Då släpper han plötsligt tjejen och tar tag i mig, säger då "Nej, jag behöver inte sällskap när jag ska beställa dricka" så ryckte jag bort min hand från honom haha..  Vem orkar med sådana killar?? Inte jag i alla fall. 
Tog tåget hem sedan, somnade på en gång när jag kom hem. 
 
I lördags var mamma och jag i barkarby outlet och kikade runt. Hittade faktiskt ett par hörlurar och en snygg regnjacka från Helly Hansen. 
På kvällen åt jag en burito med kyckling och en tomatsallad till det. Kollade lite på jurassic park innan jag var tvungen att gå och lägga mig. 
 
Idag (söndag) har jag jobbat dag. Första dagen efter två veckors utbildning. Tog bilen till jobbet, man blir på något sätt pigg när man kör istället för att åka kommunalt. 
Var lite ringrostig på jobbet idag men det flöt på. Märkte hur mycket mer jag förstod av ljuden som dyker upp och av apparaterna. Kunde förstå vad kurvorna visade utan att behöva titta på siffrorna. Bytte faktiskt blöja själv på en bebis idag, stolt faktiskt! Hade två gråtbebisar idag. Det var så annorlunda att höra gråt, oftast kan dem inte gråta eller ens göra ljud ifrån sig. Så när bebisarna grät gjorde det ont i mig, sprang och tröstade fram och tillbaka. 
 
Imorgon börjar en ny vecka och jag jobbar kväll. Imorgon ska jag gå en utbildning så jag får lämna blodgas! Alltså en blodgasutbildning på 2 timmar. Då kommer jag få en stämpel på mitt kort så jag själv får gå och lämna blodgaserna i maskinen och sedan lämna till doktorerna. Häftig grej, ser fram emot den! Efter det så gå jag direkt och jobbar kväll. 
 
Nu ska jag ta det lugnt en stund innan jag ska upp och kolla på mitt favoritprogram, Skönt att få sova ut imorgon. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0