Toppbetyg + helg

Förra veckan gick en lärare bredvid mig på jobbet. Var nervös, ville visa att jag kunde något i alla fall. Visste att hon skulle ställa massa följdfrågor, vaför man gör det osv. 
Förmiddagen flöt på bra faktiskt, det kändes väldigt bra och min känsla stämde. Jag fick tydligen toppbetyg från henne! Efter lunch skulle jag gå med min handledare igen och då hade läraren sagt till honom att han inte behövde komma in i salen, jag kunde vara där själv och ta hand om bebisen sa hon. Då kände jag mig lite stolt! Efter bara en månad på avdelningen liksom! Så på eftermiddagen var jag själv inne på salen med syrran och jobbade. Jättekuuuul! 
 
I fredags när jag kom hem efter jobbet luktade mina händer bebis haha! Dem luktar ju så himla gott och just den dagen hade jag gosat med en 32+4 bebis! 
 
I lördags var jag iväg med mami en sväng. På kvällen tog jag det lugnt framför tvn. 
I söndags var vi iväg och fikade med mormor en sväng. Sen hem och förbereda sig för ännu en hård vecka med tidiga tider. 
 
Ny vecka och idag har jag jobbat dag! Det har varit en rörig dag faktiskt, helt plötsligt skulle en bebis ner på operation. Och det är så himla mycket man måste göra, man måste se för att förstå vilket jobb det är. Man måste flytta över henne till en kuvös, lika stor som en 90 säng. En måste hålla i bebisen när vi går, en måste rulla medicinvagnen som bebisen är kopplad till. Två måste köra kuvösen, en måste hålla pärmar, akutnyckel till hissarna osv, en måste hålla koll på maskinerna så allt är bra med bebisen, en måste ta hand oom föräldrarna osv osv osv. Förstår vad mycket folk som måste med. ca 8 pers. 
Häftigt att få följa med. Jag hade hand om alla pärmar, nyckel till hissen, att vägen var fri osv. 
Är så spänd på att veta hur allt har gått! Längtar faktiskt till jobbet imorgon så jag kan fråga hur allt har gått. Det var snack om att hon kanske inte kunde klara en operation så jag är spänd och hoppas på det bästa, så fin bebis! 
 
Imorgon och fram till torsdag är det utbildning som gäller hela dagarna. Skönt att varva lite, det är sista veckan på den långa utbildningen. På torsdag är det äntligen dags för clinisoft utbildningen så man får inlogg och skriva in allt. 
 
Nu ska jag upp och titta på kockarnas kamp sen blir det sängen! Upp 05 imorgon igen. Jaja, snart helg haha.. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0