Full rulle

Hemkommen från jobbet för ett tag sen. Hade en bebis själv idag också, det gick bra och kom ihåg allt som skulle göras. Måste bara öva på att veta varför man gör vissa grejer. T.ex "transcutan mätning". Man kollar så att bebisen vädrar ut koldioxid, så långt vet jag, men vill veta lite mer ifall en förälder skulle undra så vill jag kunna svara ordentligt. 
Jaja, det kommer! Allt kommer komma så småningom! 
 
Imorgon är det en nervös dag. Imorgon ska en lärare gå bakom mig och se hur jag jobbar, vad jag kan och vad jag har lärt mig. Jättenervöst men jag vet i alla fall vilken bebis jag ska ha imorgon och tur nog! Jag får en bra bebis! Får samma bebis som idag och hon är perfekt för mig, känner henne litegrann och vet hur hon fungerar. Så nu känns det lite lugnare. På eftermiddagen är det dags för föreläsning om infektionssjukdomar. Lång och innehållsrik dag med andra ord! Har packat med lite godis så jag ska orka allt under dagen! 
 
Nu måste jag sova! upp om 5.5 timme! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0