Omtumlande dag

Sista veckan på min inskolning och det känns faktiskt bra! Då har 3 månader redan gått. 
Idag var en otroligt lärorik dag. 
Jag hade hand om tvillingar födda i V.23, så små att dem fortfarande ligger i plastpåse för att deras hud är så skör. 509g väger den ena, otroligt söta. 
 
Tyvärr mådde grannbarnet på salen dåligt så jag fick akutlarma två gånger. Sista gången var det illa. Hon slutade andas, var nere på 18 i saturation (man ska ligga över 90 i vanliga fall). Det fortsatte med pulsfall och slutligen fick vi akut intubera henne. Låter fel men för mig var det spännande och väldigt lärorikt. Det handlar om sekunder så när läkaren ber om grejer måste man exakt veta vart grejerna är och det hanterade jag bra. Samtidigt höll jag koll på mina tvillingar som skötte sig galant. 
Vi har så duktig personal, vi fick igång henne och innan jag gick hem var hon stabiliserad. Så skönt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0