Natt á la Josefine

Nattpass är verkligen min grej! Önskar att jag hade testat natt tidigare så jag kunde lägga in det i schemat men det får bli nästa schemaperiod. Då kommer det bli en hel del nätter! 
 
Allt jag gjorde inför nattpasset osv var tydligen rätt. Gå och lägga sig sent och försöka sova länge på dagen och sen ta det lugnt tills du ska börja nattpasset. Jag var klarvaken nästan hela natten. Vid 05 tiden började jag bli lite trött men jag hade gott kunnat fortsätta flera timmar till haha. Min hjärna fungerade 10 gånger bättre på natten konstigt nog. Lärde mig så himla mycket på dessa 10 timmar. Mer än vad jag kan lära mig på två veckor! Allt gick hur bra som helst! Vi fick in ett barn på natten och allt gick så smidigt och lugnt. Hela natten fanns det lite smågrejer att göra så man höll sig sysselsatt. Tog med mig pluggböckerna ifall det var lugnt men böckerna låg kvar i min väska hela natten haha. 
 
En underbar kollega skjutsade hem mig sen, vilken lyx att slippa ta buss + tåg när man bara vill hem fort och sova. Kom hem vid 8 ungefär och somnade direkt. Vaknade vid 15.00 trött men gick upp ändå. 
 
Nu hoppas jag på att jag kan sova i tid idag. Ska lägga mig i sängen och se på film och sen försöka sova. Imorgon är det dagpass som gäller + utbildning på eftermiddagen om ROP. 
 
Juste! Har suttit hela förmiddagen och pluggat i neonatologiboken. Otroligt nog så gick jag igenom hela sista boken idag! Så nu har jag gått igenom 550 sidor! Både läst och skrivit ner saker som jag tycker är viktigt att komma ihåg och även grejer jag vill läsa på lite mer om. Provet är ju om bara ynka 2 veckor så måste nog gå igenom boken igen innan dess haha! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej innan du skrev teoriprovet hur länge pluggade du? :)

Svar: Hej! Pluggade ungefär 1.5 månad innan provet :)
Josefine N

2014-11-19 @ 21:42:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0