Kalashelg

21 år, känns ingen skillnad skönt nog men ändå en större siffra. 
Min födelsedagshelg har varit jättebra. Allt var lyckat och hade roligt. Fått fina presenter och fina gratulationer. 
 
I lördags så handlade jag det sista till middagen med mamma. Vid 19 kom gästerna. Toastskagen till förrätt och champagne till. Till varmrätt blev det potatisratäng och oxfile. Så otroligt gott! Gästerna tyckte om maten, all kött gick åt, de åt 3 stora köttbitar var haha. Till efterrätt försökte jag mig på en drink. Den blev helt okej faktiskt, smakade liknande som man får ute. 
Sen satt vi ett par timmar och snackade, spelade kort och hade spotify i bakgrunden. Körde en lek som min bror tipsade om. Leo förlorade så han fick dricka en gegga haha. 
Fick så himla fina presenter! Av Leo fick jag en låda från The Body Shop med allt möjligt i och man vet ju vad en sådan låda kostar där.. Så gulligt! Han valde den perfekta doften också. Gurra gav mig en Rose champagne, ser riktigt god ut. 
 
Senare på kvällen gav vi oss ut. Jag var faktiskt den som inte höll på att få komma in hahaha.. Och det var inte för att jag såg "full" ut utan... Vakten var osäker på om det var jag på mitt ID haha.. Så han bad mig att rabbla upp mitt personnummer, efter det fick jag komma in haha.. Men jag förstår honom, ser helt knäpp ut på mitt körkort. 
Kvällen var bra, mycket dans så nu har man träningsvärk i benen. En knäpp kille som hällde ut sin öl över människor bara sådär. Fick halva ölen över mig, tröjan, skorna, byxorna och hela höger armen. Så efter det luktade man gott.. Haha äsch, inget att bli sur över. 
 
Gurra och Leo skulle ta sista tåget hem men det blev en liten miss. Montern visade fel tid, det stod 7 minuter väldigt länge men när vi gick ner till tåget så sa killen att sista tåget redan hade gått. Och efter det så hände det lite grejer. Kunde ha slutat illa, blev rädd men tack vare några killar så gick det bra. Usch, det var lite obehagligt. 
 
Resten tog taxi hem sedan. Var hemma runt 3 tiden, skönt att komma hem i hyfsad tid ändå. 
En bra födelsedag helt enkelt förutom slutet som kunde slutat lite bättre. 
 
Idag, söndag, har släkten varit här. Ännu mer presenter. Pengar, pandora berlock, blommor, kläder osv. Jag valde tårtan och det fick bli en mousse tårta gjord på passionsfrukt. Supergod. Ingen fan av söta tårtor. 
Ikväll åt vi pizza, så gott! Har varit helt slut hela dagen. Bara legat i sängen och tittat på film sen släkten åkte hem.
Så ja, en lyckad födelsedag än en gång. Ska visa presenterna imorgon när jag har tagit kort på dem. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0