Helgen

I fredags tog jag det lugnt hemma eftersom jag skulle jobba heldag på lördagen. 
 
Så lördagen tillbringade jag på ortopeden. Det var en hård förmiddag men en ännnu hårdare kväll när en USK ringde sig sjuk. Jag var ensam och det var hårt. Det var tunga patienter och varje gång telefonen ringde, oroade man sig över att behöva ta emot en akut patient. Tur nog fick vi bara en under kvällen. 
Men men, när jag kom hem gjorde jag popcorn och kollade på film. Det slutade med att jag somnar med popcornskålen i sängen som var halvfull och filmen rullade. Var nog rätt slut tror jag? 
 
På söndagen blev det premiäråk med båten för min del. Precis när vi kommer fram till båten, visar det sig att vi har glömt båtnyckeln.. Så pappa fick åka hem och hämta den medan mamma och jag satt oss i båten och solade. Vi hade superkul. Kollade på folk som körde in i andra båtar och njöt av solen i en timma tills pappa var tillbaka. 
Därefter åkte vi till Grinda och tog en glass, strosade runt där innan vi lunkade lite sakta hem med båten. 
För min del blev det för mycket sol, som vanligt.. Märke ingenting när vi var ute. Men jäklar vad solen tar ute på vattnet. Skulle jag solat hemma hade jag behövt sola hela dagen för att bli lite röd, här räcker det med en timme så är man rätt solbränd..
 
På kvällen åkte jag till Linda en snabbis. Hennes lilla vovve var lite dålig så jag ville kolla hur det var med henne. Min favorit, mitt charmtroll. Hon la sig ovanför mitt bröst och lutade huvudet mot min hals. Sån underbar och charmig hund, hela 9 år är den och jag har kärat ner mig i den så himla mycket! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0