Värsta vädret någonsin!

Jag trodde inte att jag var i sverige när det här vädret drog in över stockholm. Aldrig i hela mitt liv, har jag sett så mycket regn och rusk som idag. 
 
Jag jobbade kväll idag, pappa skjutsade in mig till jobbet och hann precis in innan det började regna lite lätt. Bytte om, gick upp och såg hur det öste ner. Alltså jag stod i minst 15 min och bara glodde på vädret. Trodde inte mina ögon. Filmade och tog bilder innan jag gick upp till min avdelningen som var helt kolsvart. Strömmen hade gått och alla hade lite smått panik eftersom inget funkade. Men strömmen kom tillbaka rätt fort igen. Man blev bländad av blixten, varje sekund blixtrade det och den var ovanför karolinska huset hela tiden, var bara en tidsfråga innan den skulle slå ner. 
 
Har sett videos från centralen och speciellt ifrån skanstull nere i tunneln. Var så titanic, det bara forsade vatten. Helt sjukt alltså. Trodde inte sånt här oväder var möjligt i sverige men nu har man upplevt det. 
 
Jobbdagen gick bra i alla fall. Så himla skönt att det var svalare ute sen så man kunde jobba utan att svetten rann. 
Nu är jag hemma, är ledig imorgon och på tisdag, så skööönt. Ska tydligen åska och blixtra imorgon också, Kommer inte våga åka iväg med bilen om det blir som idag bara. 
 
Ska ge er lite bilder från dagen som jag har tagit med iphonen. Var ju översvämning nere i kullverten (källaren) på karolinska så kunde inte gå ner till mitt skåp sen, fick ta av mig både skor och strumpor och gå barfota på golvet, kändes inte så fräsht. 
 
 
 
 
Det här fick man plaska runt i för att komma åt sitt skåp i kullverten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0