Tuff jobbhelg

Avlider nästan av att vara på jobbet. Så sjukt varmt, helt orkeslös och illamående av värmen. Äter inget utan dricker flera liter men det verkar inte räcka ändå eftersom man svettas som en gris. Ska bli så himla skönt när jobbhelgen är över. Är ledig måndag + tisdag sen, ska bli såååå skönt!! 
 
Idag jobbade jag dag, försov mig imorse men gulliga mamma räddade mig genom att skjutsa mig till jobbet. Aldrig försovit mig faktiskt, jo nån enstaka gång! 
Dagen var seg, varm, varm och ännu varmare. 
 
Ikväll har jag umgåtts med Linda. Ätit god mat och varit inomhus i kylan. 
 
Imorgon jobbar jag kväll, ska sova ut och sen hoppas på att regnet öser ner imorgon och att det blir minusgrader! Riktigt trött på den här värmen när man jobbar. Går inte att jobba med andra ord! 
 
Nu ska jag dricka en massa och sen kolla på film. 
Död åt dessa sjukhusbyxor!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad har du för arbetsuppgifter? :)

Svar: Oj, väldigt många faktiskt. Förbereda patienterna inför operation med dusch. Mobilisering efter operationerna, sätta katet/tappa ifall patienten inte kan kissa. Ta blodprover, hb prov, blodsocker osv. Lägga om sår, odla, hjälpa till med allt patienten vill ha hjälp med eftersom de inte kan gå själva, toalettbesök, servera mat/dryck, hjälp med dusch.
Och sen en hel del annat, detta är bara lite av vad jag gör dagligen på avdelningen :)
Josefine N

2014-07-27 @ 23:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0