Veckan

I tisdags var jag som sagt på kurs på karolinska. Jag skrattade ihjäl mig och fick prova så himla häftiga saker. Vissa var riktigt läskiga men så otroligt nödvändiga. Fick känna av vissa saker som händer med kroppen, svårt att förklara! Den här kursen kostade inget för mig men jag hade gärna betalat för att göra om den här kursen! Träffade massa trevliga människor och det 3 timmarna bara flög iväg. Man fick ett litet diplom för att ha deltagit och fått känna på vissa saker. Nu vet jag mer om hur människor har det i vissa situationer. Förjävla bra kurs med andra ord!
 
I onsdags jobbade jag kväll. De ville att jag skulle komma till jobbet kl 12 istället för 13.30 så det gjorde jag men dagen och kvällen gick lika fort ändå. Tog CRP på 3 patienter och alla prickade jag på första försöket! Börjar bli riktigt duktig. Nu har jag tagit på över 20 och prickat 19/20 på första försöket! Och varje gång blir jag lika glad när jag ser blodet flöda! 
 
I torsdags jobbade jag också kväll och det flöt på. 
Samma sak igår (fredag). Den kvällen var riktigt jobbig. 3 stycken akuta patienter fick vi in, duschning på det, fasta, och även flytta över dem på våra sängar så där fick man klättra upp på sängen för att lyckas förflytta patienten utan att att skada henne. Har ju berättat lite om den kvällen redan så.
 
Idag är det lördag och jag jobbade dag idag. Hårt att gå upp 05 idag men så fort man kommer till jobbet så känns allt bra. Idag har det också varit sjukt mycket att göra. Ingen i personalen hann äta lunch, patienterna ringde på larmet heeeeela tiden. När eftermiddagspersonalen kom fick vi andra gå. Mamma hämtade upp mig så åkte vi och åt sen lunch. Sen handlade vi mat innan vi åkte hem. 
Nu är jag hemma och typ redo för att sova känns det som. Inte alls hungrig på någon middag men nått måste jag äta så blir nog någon smörgås, sen duscha och sova! 
Imorgon jobbar jag heldag. Får se hur det går.. 
 
På måndag är jag ledig men då ska jag jobba i norrtälje haha... 
Sen jobbar jag på tisdag, ledig onsdag och sedan jobbar jag veckan ut och även helgen. Woho.. 
 
Nu ska jag mysa ett tag till och sen ner och duscha. 
 
Min frukost på jobbet idag! Den har jag levt på under resten av arbetsdagen haha! Men den räckte gott och väl. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0