5 akuta patienter

Fy satan så mycket det har varit ikväll. 5 akuta patienter fick vi in under kvällen från akuten. Alla hade ramlat hemma. Minns inte hur många gånger jag har stått ovanpå en säng för att man ska flytta över patienten till våra sängar. Alla ska opereras imorgon så vissa har vi fått duscha i sängen. Alltså.. I slutet när jag skulle byta om så fick jag inte upp byxknappen.. Mina fingrar och händer hade noll kraft efter kvällen. Har inte hunnit äta middag, fick slänga maten eftersom den blev kall hela tiden, så fort jag satt mig ner ringde akutlarmet. Så jag gav upp, är inte ens hungrig faktiskt. 4 pers var vi ikväll, ver inte vad jag ska skriva eller säga. 
Imorgon jobbar jag dag, ska upp 05. Good luck att somna i tid ikväll..  Är hemma om 1 timme och kommer inte kunna sova på ett par timmar. Har för mycket tankar i skallen. Jaja, det är bara att köra på. Jobb hela helgen och dubbelpass på söndag, jobb i Norrtälje på måndag och jobb på Karolinska på tisdag osv osv osv osv. Tur att man är ung än så länge.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0