Glas

Jävla klant jag är.. Kommer precis hem från jobbet och ska ta ett glas vatten. Ett annat glas faller och hela köket och fyllt med glas. Aldrig sett ett glas gå sönder så pass mycket, det var verkligen småbitar överallt. Och hela jag får glassplitter över mig. Fick glassplitter i handen, fingrarna, armen och ögonbrynet. Det blöder rejält från alla sår och jag sätter på mig pippiplåster över hela mig. Har stått i snart 2 timmar och damsugit upp all glas och sen stått med en pinnsett och grävt i såren för att få ut glasbitarna. Tur nog verkar jag inte ha fått något i ögonen, men man vet aldrig, får vara extra noga och känna av ifall det sticks i ögonen eller liknande. 
Nu har jag nyss kommit upp från duschen och ännu är jag inte glasfri.. Hittade två små glasbitar på min arm efter duschen. 
 
Från och med nu HATAR jag glas! Alla saker som innehåller eller har glas i sig HATAR jag!! Från och med nu ska jag bara dricka med plastglas! Då händer det inte sånna här onödiga saker.. 
 
Nu efteråt är man jättenojig.. Så fort man känner någon smula under foten tror man att det är glas, känner jag något litet på datorn, tror jag att det är glas.. Asjobbigt.. Man vet inte heller säkert om man har fått bort allt glas. Hela köket var ju fullt.. 
 
Riktig klant.. Men det vore inte normalt ifall det aldrig hände något sånt här ibland. 
 
Riktigt läskigt var det när det stänkte upp glas i facet.. Kände verkligen hur glasbiten skar upp mitt ögonbryn men nu är det hyfsat igen, blev inte så djupt. 
 
Nu ska jag hålla mig ifrån köket och ikväll ska jag äta toast till middag och mysa ner mig i sängen. Imorgon ska jag jobba i norrtälje igen men får en liten sovmorgon så det är jag glad för. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0