Tisdag

Idag har jag jobbat dag. Det var meningen att jag skulle jobba hela veckan + helgen men min chef gav mig ledigt onsdag, torsdag och fredag så jag kan vila ut innan nya jobbet börjar. Åh vad glad jag blev! Vill ta vara på varje ledig tid som jag kan, snart börjar jag jobba heltid och ett år tills nästa ledighet så lediga dagar tackar man inte nej till. 
 
Sa hejdå till vissa på jobbet idag som jag inte kommer att se mer, fy vad sorgligt det känns. Kommer verkligen sakna det här jobbet, även fast vissa dagar har varit hemska så har det varit fler bra dagar än dåliga. Har lärt mig så himla mycket och utvecklats som person. 
 
Idag fick jag vara med om en mycket intressant sak. Förbandet på en patient skulle bytas, såret låg vid sacrum (ovanför rumpan) och alla säger att det är obehagligt och att jag inte ville se såret. Jag blev ju ännu mer nyfiken då och ville se såret. Måste säga att det var det häftigaste som jag sett. Det låter fel men jag bara stog och glodde på det, intressant som tusan, aldrig sett något liknande. Det var jättedjupt, man såg rakt in till ryggraden och skelettet, man såg muskler! Skelettet var så himla häftigt att se, en gång i livet syn skulle jag tro. Jag sa direkt att jag ville lägga om det så kunde mina kollegor hålla i henne. Det var en häftig upplevelse, kommer alltid minnas den omläggningen! 
 
Angående min braiga söndag! Såg inte tillräckligt, måste till fler ställen innan jag bestämmer mig, är så kluven, finns så många olika och vill hitta rätt! Så nästa gång jag får tid ska jag titta på fler ställen. 
Igår var jag i täby centrum en sväng, blev ett spontanköp men en bra sådan! Velat ha den så länge men tyckt att den är för dyr men nu var det lite rea, vilken aldrig händer annars så jag var tvungen att slå till! 
Nu har jag äntligen mina efterlängtade Ray Bans! Det är aldrig rea på Ray Bans men nu var det de så jag kunde inte låta bli. Ska visa bild på dem sen. 
 
Ja! Nu är jag som sagt ledig i 3 dagar. 
Här kommer bilder på min nya hårfärg. Är otroligt nöjd! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0