Fredag

Min fredag kommer spenderad på Karolinska. Jobbar med härliga människor och dessutom har jag med mig världens godaste sallad som jag ska göra i ordning ikväll. Kommer dock inte få äta middagen ifred, vi har många sjuka patienter, så sjuka att dem inte ens ska ligga på våran avdelning. Vi har sällan dödsfall men vi har en så sjuk patient på avdelningen, varje gång man kommer till jobbet kollar man på tavlan för att se ifall hon är kvar vid liv, vi gör vad vi kan men det blir inte bättre. 8 liter syrgas och 10 påsar blod utan resultat. Får se om hon har överlevt natten till idag. Sen har vi en annan patient med 41 graders feber, smärtgenombrott, frossa och misstänkt infektion på avdelningen, som ringer varannan minut. Blir så mycket spring och att få äta middagen ikväll är bara att glömma. Men så är det ibland, bara att göra det bästa av situationen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0