Helgen

I fredags på kvällen var vi hemma hos Leo och firade honom. Alltid kul att träffa människor man inte träffat på flera månader/år. Hela kvällen var jätterolig. Leo blev glad över sin present. Under kvällen var det en kille där som försökte pussa alla tjejerna. Så när han väl satt sig vid mig i soffan ville han att jag skulle följa med honom hem till Bålsta och direkt efter förökte han kyssa mig. Hittade snabbt en anledning att gå därifrån, sedan höll jag mig nära kompisarna resten av kvällen. Ända problemet är hur man ska ta sig hem sen. Sista bussen går 21 på kvällen och det tar 30-40 minuter att gå till märsta station och det är man inte sugen på att göra mitt i natten. Men sån tur är räddades jag av skjuts till märsta station så jag hann med sista tåget hem. När jag väl är i väsby så ser jag min bror gå framför mig så jag slapp gå hem ensam mitt i natten. 
 
I lördags åkte mamma och jag till miniullared. Jag hittade hur mycket som helst den här gången. Fick med mig en glittrig tröja för 69 kr, en kofta och två väskor. En limegrön ascool väska och en liten väska när man ska ut på kvällen eller liknande. 
Vi var där i 4 timmar tills dem stängde men ändå så blev det stressigt på slutet att hinna med inredningen och allt möjligt. När vi kom tillbaka till väsby hämtade vi upp mormor och åkte iväg och handlade lite med henne. 
På kvällen var mamma och jag ensam hemma. Pappa var iväg och fiskade hela helgen och Jeppe var med kompisar. Så mamma och jag lagade tacos till oss två och sedan myste vi oss framför tvn hela kvällen med godis, jordgubbar, chips och dricka. Hur mysigt som helst. 
 
Idag (söndag) har mamma och jag varit iväg för att leta efter arbetsskor. Nu när jag har fått sjukhusjobb så gäller det att ha bekväma skor eftersom man sällan sitter ner. Och jag fann ett par faktiskt. Sen blev det en liten inredningsgrej som jag ska ha på min hylla. 
Ikväll kom pappa hem med två små påsar med abborre! Den fisken är så sjukt god!! 
Sen har jag kollat på min favoritserie som började idag. Och nu har jag precis packat klart väskan inför imorgon. 
 
Imorgon är det 07-15.30 som gäller för mig. Ett dagspass med andra ord. Alarmet står på 05 så kanske dags att sova nu? Är jättespänd inför imorgon! 
Efter jobbet imorgon ska jag iväg med mamma till miniullared igen för att byta storlek på en jacka vi köpte där till pappa. Så hela dagen är fullspäckad med saker! Det gillar jag! 
 
Nej! Nu ska jag sova! I alla fall försöka, gick inte så bra sist jag skulle upp så här tidigt, vaknade varje timme för att kolla på klockan då, men den här gången ska jag nog kunna sova hela natten! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0