Fredag och översvämning

Efter en hård första arbetsvecka på karolinska så är jag helt slut. Har gått upp 05 varje dag den här veckan förutom på tisdagen då jag jobbade kväll. 
Den här helgen ska jag bara ta det lugnt. Göra roliga grejer på dagarna och sen mysa ner mig framför tvn och film på kvällen. Bara vila upp mig inför kommande vecka som är fullsatt med jobb. Nästa helg kommer jag även att jobba, både lördag och söndag. Spännande att se hur det är på avdelningen på en helg. 
 
Idag har jag jobbat. Fick massa beröm av folk idag. Känns som att jag börjar få kläm på den här avdelningen nu. Vad som ska göras, när det ska göras och hur det ska göras. 
 
Efter jobbet myshandlade jag med mamma. Vi hade bestämt att laga lax till middag men det blev ingen middag. Helt plötsligt när mamma och jag går ner i källaren för att tvätta så är det översvämning i badrummet... Hela rummet är fyllt med vatten och allt är blött. Så pappa fick åka till jobbet och hämta en maskin så vi kunde tömma brunnarna på vatten. Men det var inte världens eklaste. Pappa och jag höll på i källren i 3 timmar. 
Först NU är vi klara. Så det blev ingen middag, det blev kvällsmål som innehöll lax som serverades halv 11 haha.. 
 
Jaja, nu är det fixat och jag ska strax lägga mig i sängen och sova. Är så trött att jag knappt kan tänka. Känns som att jag ska gå upp 05 imorgon igen. Har vant mig vid att alarmet ringer 05 varje dag nu haha. 
Men imorgon ska jag äntligen få sova ut!! Är ledig hela helgen, underbaaaaart!! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0