Nu har min dator somnat in..

Usch vad tråkigt! Även fast man bara kunde kolla på film på den i slutändan så är det ändå sorgligt att den har somnat in.. Har haft och använt den datorn i ca 10 år, internet funkade inte på den, endast filmer funkade. Har vetat länge att den när som helst kan dö men jag var inte redo att den skulle somna in just idag!
 
Det har varit lite knas med våran ström i huset. Förra veckan när jag skulle värma mat i mikron så dog all ström på undervåningen förutom i mitt rum. Vi trodde att det var fel på mikron så dagen efter köpte vi en ny och den har fungerat jättebra tills igår.. Då värmde mamma mat i mikron och då dog strömmen på undervåningen igen. Så idag har en kompis till oss varit här som är elektriker och under tiden kollade jag på film på min gamla dator. Gubbarna skriker sen att de stänger av strömmen i huset och då dör allt inklusive min dator eftersom den är så pass gammal, att drar man ut laddaren så dör hela datorn. Men jag hade inga tankar på att den skulle dö ut för alltid, har dragit ut sladden ur datorn många gånger. 
 
Mamma och jag åker till IKEA för att äta middag eftersom dem höll på med strömmen i huset. Vi åt panerad fisk med potatis och remouladesås och till efterrätt blev det en muffins med flädermak som var gudomligt goood! Sen köpte vi med oss ett 100-tal ljus ungefär haha! 
 
Kom nyligen hem och skulle starta min gamla dator igen, men så var den död.. Är glad över att jag hann ladda över alla bilder jag hade på den datorn innan den dog. 
Så nu blir det att använda min nya dator på heltid. Även kolla film på den. Jesper har hjälpt mig med olika program så jag inte får något virus till datorn. 
Har alltid svårt att släppa gamla saker. Har en liten axelväska som är helt paj i låset, öppnar sig hela tiden och har använt den så pass mycket att den inte går att få ren i tyget. Men ändå så vill jag inte slänga den än haha.. Måste hitta den perfekta ersättaren till den innan den kan åka i sopen haha.. 
Men datorn åker i sopen direkt, en sak mindre i rummet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0